Escolab

recerca, tecnologia, innovació

EscoLab obre la porta dels laboratoris i centres de recerca més capdavanters del país i ofereix l’oportunitat de dialogar amb els investigadors que treballen en l’avenç de la societat.

Més de 10.000 places d’activitats científiques gratuïtes per a l’alumnat d’ESO, batxillerat i cicles formatius. Propostes que abasten tant les ciències experimentals i la tecnologia com les ciències socials i les humanitats, l'arquitectura, la innovació empresarial, el periodisme, l'educació infantil o les ciències de l'esport, entre d’altres.

Des de l'octubre de 2016 fins a l'abril de 2017 EscoLab ofereix prop de 200 propostes diferents, de la mà d'investigadors de 64 grups d’investigació d’universitats, centres de recerca, hospitals i empreses, disposats a satisfer la curiositat de l’alumnat.

Les activitats consisteixen en tallers o visites que permeten veure la gran diversitat de laboratoris que existeixen avui i entrar en contacte directe amb els seus equips multidisciplinaris i les seves línies de recerca. Podreu experimentar els nous descobriments i enriquir els continguts de l’aula connectant el currículum amb l’actualitat científica.

La inscripció prèvia és imprescindible i es pot fer a per a partir del 7 de setembre de 2016. Per a poder reservar, cal ser un usuari registrat.

Totes les activitats són gratuïtes i les places limitades.

NOU! Aquest any, amb l’objectiu de fomentar l’esperit de recerca i innovació en l’alumnat, proposem al professorat un curs de formació reconegut pel Consorci d’Educació de Barcelona, en el qual es donaran eines per al disseny de preguntes investigables i per preparar l’alumnat per a la participació ciutadana en la recerca, dins el marc del paradigma de la RRI (Responsible Research Innovation). Més informació a Participa.

ipesquer@ · 21/04/2017 15:17 · Releacionada amb l'activitat "Vols veure l’aigua que beus?"

He recibido un mail indicándome que había plazas disponibles para esta actividad pero cuando entro a escolab me indica que están agotadas ¿Sería posible realizar esta actividad? Gracias Atentamenta Inmaculada Pesquera

xfarre3@ · 01/03/2017 12:06 · Releacionada amb l'activitat "La Vida a través del Microscopi"

Bones, m'heu enviat un mail comentant que ha quedat lliure l'activitat però no veig com sol·licitar-la de nou, o fer de nou la reserva.

apariciogomez1@ · 31/01/2017 09:57 · Releacionada amb l'activitat "Un robot a casa meva!"

Hola, sòc professor de cicles formatius i estic interessat en ´activitat de robotica per a algun dia de 15:00 a17:00. Si podria ser el día 6 de febrer millor. Gràcies

bduran@ · 30/01/2017 09:33 · Releacionada amb l'activitat "Coneix joves experiències emprenedores"

Finalment no podrem assistir en aquesta activitat, el dia 8 de febrer, perquè els alumnes de 4rt tenen una altra cosa aquest dia. Moltes gràcies.

comunicacio@ · 13/01/2017 10:12 · Releacionada amb l'activitat "Recerca i càncer: saps què fa un investigador per lluitar contra els tumors?"

Benvolgut/uda,

Em sap greu, però les activitats les tenim programades d'octubre a abril i ja estan totes les places plenes.

De cara al curs vinent, pots intentar inscriure't a alguna de les activitats que oferirem.

Salutacions

+ Veure més comentaris

destaquem

Estem actualitzant les activitats d'EscoLab

El proper 1 de setembre tornarem amb més activitats i més centres de recerca participants!

Estem actualitzant les activitats d'EscoLab