Escolab

indicadors

Per poder millorar EscoLab és fonamental mantenir un diàleg i recollir els comentaris dels diferents actors que conformen el programa: docents, alumnat, i personal investigador. Amb la voluntat de reunir les seves opinions i percepcions hem dut a terme diferent models d'avaluació.

Moltes gràcies a tots aquells que ens heu fet arribar suggeriments, heu emplenat formularis o heu participat en les entrevistes.

Com valoren EscoLab els docents?

La majoria, molt favorablement. El 97% dels docents repetiria l'experiència i avaluen globalment l'activitat com a molt satisfactòria o satisfactòria (entre el 90 i el 100% seleccionen aquestes dues opcions, segons l'edició).

Els aspectes valorats més positivament són els continguts, l'adequació del llenguatge a l'edat i el nombre d'alumnes a l'activitat. La majoria dels docents consideren que qui ha realitzat l'activitat ha fet una exposició clara, ha gestionat bé el temps i recursos, ha sabut captar l'interès dels alumnes i ha aportat coneixements a l'assignatura.

El suggeriment de millora més repetit és el d'intentar augmentar el nombre d'activitats, ja que la majoria s'omplen el mateix dia que s'obra el període d'inscripció, a inicis de setembre. Per a més informació, podeu consultar els resultats de les avaluacions per les edicions 2012-2013 , 2013-2014 i 2014-2015

Valoració Global de l'activitat 2015

Valoració global de l'activitat

• Poc satisfactori (2)
  • Satisfactori (9)
  • Molt satisfactori (23)
  • NS/NC (0)
Descarregar en PDF

Com valora EscoLab el personal investigador?

El curs 2012-2013 vam dur a terme un estudi per a caracteritzar el rol i la implicació dels investigadors en les activitats. L'objectiu del treball ha estat aprofundir en el seu perfil professional i vocacional, la seva relació amb la resta d'actors (docents, alumnes i organitzadors d'EscoLab), la metodologia que apliquen i les eines i recursos que desenvolupen en aquestes pràctiques així com destacar els avantatges que aporta la seva expertesa en les tasques de divulgació.

L'estudi va sorgir com una iniciativa conjunta entre els organitzadors d'EscoLab i l'Observatori de la Difusió de la Ciència (ODC) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). L'equip científic de l'ODC el conformen la Dra. M. Teresa Escalas Tramullas i Moira Costa Calsamiglia, amb l'assessorament de la Dra. Isabel Ruiz Mallén. Per part de la coordinació del projecte hi han pres part Diana Escobar Vicent (Institut de Cultura), Maria Molins Guillemí (Institut d'Educació) i Bruna Espar Gasset (Coordinadora d'EscoLab). Properament publicarem els resultats i podreu consultar-los en aquesta secció.

Avaluació investigadors

Descarregar en PDF

Com valora EscoLab l'alumnat?

La valoració global és força (59%) o molt (39%) satisfactòria. El 90% manifesten que han après força o molt i el 98% diuen que han entès bé els conceptes tractats. Un dels trets més comentats és l’oportunitat d’entrar i veure com es treballa en els autèntics laboratoris dels centres de recerca. Mostren, a més, sorpresa per molts aspectes concrets de les investigacions i valoren molt positivament la participació en els tallers.

Altres estudis d’avaluació
L’any 2014 es va realitzar l’estudi d’avaluació ¿Explicamos o dialogamos? Evaluación de actividades de divulgación científica en directo (EXODI). Aquest estudi, en el qual es van incloure algunes de les activitats d’Escolab, va ser coordinat per l'Observatori de la Difusió de la Ciència de l'UAB en col•laboració amb Unitats de Comunicació Científica de diverses universitats i centres de recerca, va comptar amb el suport de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT). L’objectiu principal va ser analitzar la presència i intensitat de la Recerca i Innovació Responsable (Responsible Research and Innovation, RRI) en les activitats de divulgació científica.

liuva_01@ · 25/04/2016 09:56 · Releacionada amb l'activitat "La biotecnologia aplicada a l’agricultura: visita Futureco Bioscience"

Hola bon dia, és possible fer l'activitat amb alumnes de 4t d'ESO?

angueliki@ · 08/04/2016 06:24 · Releacionada amb l'activitat "Entrepreneurship (English)"

Hem d'anular aquesta activitat per què el dia 22 d'abril tenim festa al nostre centre (lliure disposició). Jo pensava que era el dia 29 com altres centres de Badalona. PErdoneu les molèsties

escolab@ · 27/01/2016 17:14

Benvolguda lolyft@, per anul·lar una activitat, t'has de posar en contacte, al més aviat possible, amb el centre de recerca organitzador de la mateixa per tal que ells facin l'anul·lació a través del web i s'activi la llista d'espera per tal que alguna altra escola pugui aprofitar les places lliures.

lolyft@ · 27/01/2016 11:32

Bon dia, Em podríeu dir com es cancel·la una activitat?

ligit@ · 26/01/2016 11:32 · Releacionada amb l'activitat "Sistemes d'informació geogràfica i les seves aplicacions"

Bon dia,

Acabo de veure el vostre comentari. Suposo que esteu interessats en aquest taller, però no he vist al comentari la data que proposeu. Us prego us posseu en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic ligit@uab.cat o bé al telèfon 935811891 i pregunteu per Miquel Àngel Vargas. Tenim força flexibilitat per concretar data i horaris del taller.

Quedem a la espera del vostre contacte.

Salutacions,

+ Veure més comentaris