Els Robots, mascota i Intel•ligència Artificial

4t d'ESO
Cicle formatiu mitjà
Cicle formatiu superior

El Taller vol ser una introducció a com funcionen els robots mascota i la Intel·ligència artificial. Es veuen els components interns del robot i es programen perquè expressin emocions.

En aquest taller es fa servir el Robot Dinosaure PLEO per entendre com es construeixen els robots i com s’estructuren els algoritmes d’intel·ligència artificial que hi ha programats.

Aquest Robot es un producte comercial que a la Salle hem modificat en Maquinari i Programari per finalitats terapèutiques amb nens malalts de càncer a l’Hospital de Sant Joan de Déu.

El taller s’estructura en 4 parts:

1) Els nois i noies tenen un primer contacte amb el Robot i poden veure com evolucionen els seus estats interns. S’utilitza un programari de monitorització per veure com s’activen els sensors i actuadors.

2) Es veu, es toca i s’explica com funciona el maquinari intern del robot a nivell de sensors, actuadors i unitats de procés. Amb el Robot completament obert poden veure com s’aconsegueixen fer moviments molt naturals a partir de una quantitat reduïda de motors.

3)  S’explica com està estructurat el codi intern del Robot per reproduir un comportament bioinspirat semblant al dels animals reals.

4) Es programa el robot perquè expressi alguna de les emocions desitjada pels alumnes. Amb llenguatge basat en blocs, o en text (segons l’edat dels participants) es programa el robot.