Identificació de colorants en caramels

data a convenir des de 02/11/2015 fins al 26/02/2016
hora de 09:00 a 17:00

Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial (UPC)

ACTIVITAT AMB HORARI A CONVENIR: els dilluns de 10 a 13 h, dijous de 15 a 18 h i divendres d'11 a 14 h.

Pràctica de laboratori de Química que té per objectiu separar colorants per cromatografia de columna i identificar-los per espectroscòpia visible.

Es dissol la cobertura acolorida d'un caramel M&M en aigua. Una fracció d'aquesta solució es carrega en una columna de cromatografia. Es fan passar a través de la columna mescles d'aigua-isopropanol, canviant gradualment la proporció relativa dels dos líquds. Així s'aconsegueixen separar els diferents colorants. S'aprecia clarament la separació dels colorants pel color del líquid que surt a la columna.

La identificació dels colorants es fa per espectroscòpia visible, coneixent la longitud d'ona corresponent al màxim d'absorció de cada colorant.

Més informació: activitats de difusió de l'ETSEIB

Descarregar PDF