Els videojocs i la simulació 3D d'antenes

data 03/02/2016       hora de 08:30 a 09:30

Disponible

Escola d'Enginyeria (UAB) – Secció d'Enginyeria de Telecomunicació

A aquesta activitat experimentareu amb un simulador electromagnètic 3D per a modelar qualsevol tipus d’antena. El simulador fa servir el llenguatge de programació CUDA sobre una targeta gràfica GTX Titan de Nvidia. Les targetes Titan, orientades als videojocs, són extremadament ràpides i poden mostrar un elevat nombre de triangles en colors que canvien dinàmicament. Tots plegats, els 2.688 processadors de la Titan són capaços de dur a terme 4,5 trilions d'operacions per segon (teraflops), una xifra increïble i que permet simular els camps electromagnètics en 3D pas a pas en el temps i visualitzar-los sobre la marxa. Això ens dóna la possibilitat d'un millor coneixement i comprensió dels camps electromagnètics 3D mentre es propaguen a l'interior i al voltant de l'antena.