L’Olfacte artificial: els processos que hi ha darrera del nas electrònic

data 11/11/2015       hora de 09:00 a 12:00

Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC)

3r d'ESO

L’olfacte artificial: els processos que hi ha darrera del nas electrònic

El nas electrònic és un instrument que s'utilitza en àmbits diversos, per exemple: per detectar explosius, per detectar drogues, per controlar la qualitat d'alguns aliments i per detectar intents de frau en vins i olis d'oliva.

En aquesta activitat, ens farem una idea del funcionament del nostre nas i de què és i com funciona un nas electrònic bioinspirat.

Entendrem com ambdós nassos es basen en la diversitat i la redundància de molts “sensors” i comprendrem que cal un “cervell” capaç de processar la informació que els sensors generen. Mitjançant vàries activitats, veurem com treballa el nostre cervell quan volem detectar, distingir i identificar olors diferents i experimentarem amb algunes olors. Acabarem la visita mostrant el funcionament d'un nas electrònic al nostre laboratori.

Més informació a: www.ibecbarcelona.eu www.ibecdivulga.es

Descarregar PDF