PlayDecide de cèl·lules mare

data 15/10/2015       hora de 09:00 a 12:30

Universitat Pompeu Fabra i Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona

Us convidem a conèixer la Universitat Pompeu Fabra, el Centre de Medicina Regenerativa i el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona i a participar en una xerrada-debat sobre les cèl·lules mare mitjançant l’ús del joc de rol PlayDecide. Les cèl·lules mare són cèl·lules que tenen la doble capacitat d’autorenovar-se produint més cèl·lules

mare i de diferenciar-se produint cèl·lules especialitzades. L’embrió de pocs dies conté cèl·lules mare que tenen la capacitat de diferenciar-se en els més de 200 tipus cel·lulars del cos. Els científics també poden aconseguir cèl·lules mare reprogramant cèl·lules adultes al laboratori i mitjançant la tècnica de transferència nuclear (clonació). La recerca en cèl·lules mare planteja nombroses qüestions de bioètica. Una de les més debatudes és l’ús dels embrions excedents de tractaments de fecundació in vitro per a la recerca.