La cuina de les reaccions químiques, físiques i microbiològiques: la cara científica del iogurt

data 19/01/2016       hora de 08:30 a 11:00

Escola Superior d'Agricultura de Barcelona (UPC)

3r d'ESO
4t d'ESO

Segurament mai us heu mirat el iogurt i els derivats lactis d'aquesta manera, però són un món fascinant. A l'Escola Superior d'Agricultura de Barcelona (ESAB) es fa recerca sobre la transformació de matèries primeres com la llet, i el seguit de reaccions químiques, físiques i microbiològiques que ens permeten processar-la. De la mateixa manera entendrem la tecnologia que hi ha al darrera.

En el supermercat trobem molts tipus de iogurts i llets fermentades, alguns són líquids, d’altres en diuen probiòtics, alguns són quallats en l’envàs i d’altres són batuts. En aquest taller explicarem les diferències entre uns i altres, per què en alguns posa iogurt i en d'altres no, què vol dir probiòtic, les diferències sensorials entre iogurts amb fruita o amb aroma, etc. També s’ensenyarà a llegir l’etiqueta.

El taller va acompanyat d’una presentació del campus, les escoles i els centres de recerca.