El Grafè i les seves aplicacions

data a convenir des de 02/05/2016 fins al 31/05/2016
hora de 11:00 a 12:30

Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (UPC)

Cicle formatiu superior

El Grafè i les seves aplicacions en el món de les comunicacions i les xarxes d’escala nanomètrica

Aquesta sessió se centrarà en revisar la utilització del grafè en aplicacions en l’àmbit de les tecnologies de la informació i les comunicacions, més en concret, en la possibilitat que ofereix el grafè en la realització d’antenes extremadament petites (micro/nano-antenes o grahennas).

Aquestes antenes permetran la comunicació via ràdiols de micro/nano-dispositius, cosa que possibilitarà, per exemple, la interconnexió de milions de processadors de gran capacitat de càlcul en un sol xip i les xarxes de nano-sensors amb les que es podran fer realitat aplicacions, fins ara inimaginables. Les seves aplicacions són immenses, com ara la monitorització de la salut de les persones en temps real, la detecció preventiva de condicions mediambientals proveint-nos d’una mena de sisè sentit, el control de la nostra atenció mentre conduïm o estem seguint una classe.

Descarregar PDF