Poden les màquines entendre allò que passa al Web?

data a convenir des de 02/03/2015 fins al 30/04/2015
hora de 09:00 a 13:00

Yahoo! Research Barcelona

Cicle formatiu mitjà
Cicle formatiu superior

Una immensa quantitat d'informació és produïda i compartida a Internet cada dia. No obstant, només una mínima part d'aquests continguts són realment interessants i atractius per als altres usuaris. Per exemple, no acostumem a llegir totes les actualitzacions que els nostres amics comparteixen a Facebook, ni totes les fotos que publiquen a Instagram. I encara menys, totes les notícies que es publiquen a Internet.

És per aquest motiu que per trobar informació rellevant, plataformes com Yahoo, Facebook o Instagram, necessiten tenir "sistemes intel·ligents" que puguin entendre automàticament el contingut conceptual i visual de les textos/imatges compartides a Internet i determinar la seva rellevància i atractiu.

Tot i així, els ordinadors no són realment "intel·ligents". El que intentem amb la nostra recerca és fer-los més aptes per a aquesta tasca, dissenyant sistemes que puguin descobrir automàticament contingut interessant. En aquesta activitat, donarem una visió general del màgic i salvatge món del web. Mostrarem com els científics intentem construir sistemes que puguin navegar per les pàgines web i trobar les "joies ocultes" que s'amaguen dins del mar de continguts irrellevants que inunden Internet.

RESERVA

últims comentaris