Com evolucionen les plantes?

data 21/04/2015       hora de 09:00 a 12:00

Institut Botànic de Barcelona

EVOLUCIÓ

Recollirem informació de plantes del JBB i dels seus caràcters. Utilitzant una base de dades d'ADN al web (el GenBank), descarregarem seqüències de diferents marcadors de les plantes que hem vist al jardí i a l'herbari i fabricarem un arbre evolutiu del nostre grup. Després estudiarem com ha evolucionat el caràcter que hem anotat al JBB. Per a això farem servir un programari específic d'internet que analitza l'evolució de caràcters.

ETNOBOTÀNICA

Moltes plantes s'han adaptat a l'atac d'insectes produint substàncies químiques que són tòxiques per a ells, però útils per als humans. Farem un viatge per l'arbre evolutiu de les plantes per estudiar les substàncies que produeixen. Parlarem de dades etnobotànics, plantes medicinals i plantes alimentàries i com s'elaboren els preparats de plantes medicinals.

RESERVA

últims comentaris