Alzheimer, Parkinson i demències frontals: per què i com degenera el nostre cervell?

data 17/03/2015       hora de 14:15 a 15:30

Institut de Recerca de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau

Amb l’edat, les neurones degeneren. Segons les societats (en aconseguir vèncer altres malalties com el càncer, les malalties cardiovasculars o les infeccions) envelleixen, certs individus presenten símptomes provinents de la degeneració precoç de les estructures cerebrals. Segons la degeneració cerebral afecti estructures involucrades en l'intel·lecte, la conducta, la percepció o la mobilitat, diagnostiquem els pacients com afectes d’Alzheimer, Parkinson o demència frontotemporal.

Diferents neurones i diferents processos de degeneració o apoptosi cel.lular estan involucrats en cada una d’aquestes malalties. Des de la perspectiva de les ciències translacionals, intentarem explicar perquè certes àrees cerebrals són més susceptibles a una mort precoç i quins símptomes, visibles en el dia a dia, se’n deriven d’aquest procés degeneratiu.

RESERVA

últims comentaris