Genètica i malalties humanes

data 10/03/2015       hora de 14:15 a 15:30

Institut de Recerca de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau

La localització i identificació de components genètics implicats en patologies humanes és un dels objectius fonamentals de la Genètica i constitueix una de les prioritats essencials pel futur immediat del sector biomèdic. En aquest context, en els últims anys s'ha produït un avenç revolucionari en el camp de la Genètica Humana, permetent la transició de l'anàlisi clàssica de malalties monogèniques a l'acostament a la base genètica de les malalties complexes i comunes, com per exemple l'obesitat, la diabetis, el càncer, la hipertensió, l'asma, o la trombosi.

Els avenços actuals en genòmica prometen un gran canvi en el camp de la biomedicina. Sense anar més lluny, el projecte Genoma Humà ha descodificat tots els gens presents en la genoma.

Les implicacions d'aquest projecte son enormes en tots els camps de la medicina, que es veurà sense cap mena de dubte beneficiada per la identificació dels gens que influeixen en el progrés de les malalties humanes. La identificació i l'anàlisi dels gens causants de les patologies humanes ens permetrà realitzar una estratificació dels individus amb diferents riscs genètics, millorant les opcions terapèutiques i preventives que es traduiran en una major qualitat de vida dels pacients.

RESERVA

últims comentaris