Separació i identificació dels colorants del recobriment dels carmels de xocolata

data 13/10/2014       hora de 09:00 a 11:00

Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial (UPC)

Pràctica de laboratori de Química que té per objectius separar colorants per cromatografia de columna i identificar-los per espectroscòpia visible.

Es dissol la cobertura acolorida d'un carmel M&M en aigua. Una fracció d'aquesta solució es carrega en una solumna de cromatografia. Es fan passar a través de la columna mescles d'aigua-isopropanol, canviant gradualment la proporció relativa dels dos líquids. Així s'aconsegueixen separar els diferents colorant. S'aprecia clarament la separació dels colorants pel color del líquid que surt a la columna.

La identificació dels colorants es fa per especroscòpia visible, coneixent la longitud d'ona corresponent al màxim d'absorció de cada colorant.

Més informació: activitats de difusió de la ETSEIP

RESERVA
Descarregar PDF