Regeneració de teixits: com nou

data 19/03/2015       hora de 09:00 a 12:00

Institut de Bioenginyeria de Catalunya

Visita l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) i descobreix com treballen els científics en bioenginyeria i nanomedicina!

En el passat, la idea d’un home biònic ha estat només cosa de la ficció; des de Frankenstein fins a L’Home de Sis Milions de Dòlars. Però avui en dia, no sembla tan increïble que la tecnologia pugui igualar, o fins i tot sobrepassar, les capacitats del cos humà.

Els investigadors de l’IBEC s’estan enfrontant a un ampli ventall de desafiaments en enginyeria de teixits. Alguns dels nostres científics s’especialitzen en teixit ossi, vascular i neuronal i d’altres busquen regenerar òrgans sencers com ara el cor. Cultivar teixits en una placa permet que els investigadors puguin fer una recerca més complexa sobre com es desenvolupen. Però no només això, sinó que ara que tenim la capacitat de dotar a les cèl·lules d’òrgans i teixits de trets propis de cèl·lules mare, l’enginyeria de teixits podria proporcionar un mitjà per substituir parts del cos danyades o malaltes fent servir les cèl·lules del propi pacient, evitant així les llargues llistes d’espera i el risc de rebuig que tenen els transplantaments.

Però què hi ha de les implicacions socials que té el poder de reconstruir membres, òrgans i fins i tot cossos sencers? Us sentiríeu còmodes amb l’idea de que les vostres cèl·lules es podrien fer servir per regenerar els teixits del cos d’una altra persona? Voldríeu rebre nous teixits obtinguts de cèl·lules d’un donant anònim? Es poden aplicar drets de propietat a les diferents parts del cos?

Més informació a www.ibecbarcelona.eu

RESERVA