Ens envaeixen els Robots!

data 10/12/2014       hora de 09:00 a 12:00

Institut de Bioenginyeria de Catalunya

3r d'ESO
4t d'ESO

Visita l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) i descobreix com treballen els científics en bioenginyeria i nanomedicina!

Potser no us hagueu adonat, però els robots ja es troben en la nostra vida quotidiana. D’acord, potser no s’assemblen gaire a Terminator o al nen d’Intel·ligència Artificial, però sense robots seria molt més difícil obtenir diners en efectiu ràpidament, com es pot fer als caixers automàtics, o comprar alguna cosa per picar en una màquina expenedora.

A l’IBEC s’estan desenvolupant robots que no només serveixen per ajudar a la gent en la seva vida quotidiana, sinó que també poden ajudar a un sector determinat de la societat: els malalts i els discapacitats. La recerca dels nostres investigadors en la robòtica a la medicina tracta sobre la relació de proximitat entre les persones i els robots; des de persones amb discapacitats que necessiten ajuda durant la rehabilitació o a casa, fins a cirurgians que han de fer una operació delicada i complexa.

Aquesta xerrada revela alguns dels sorprenents usos que tenen les màquines que actualment s’estan desenvolupant al laboratori de robòtica de l’IBEC, del robot “cirurgià” que compensa els moviments naturals del cor per operar-lo com si estigués immòbil, fins a la cuina robotitzada controlada per les ordres a distància d’un usuari. Però també parlarem sobre algunes de les pors que pugueu tenir sobre els robots: Què passa si funcionen malament? Es podrien tornar contra nosaltres? Causaran que pugi l’atur? I pot ser que els robots desenvolupin consciència pròpia?

Més informació a www.ibecbarcelona.eu

RESERVA