Què és EscoLab?
La recerca, la tecnologia i la innovació són elements claus pel progrés i actualment avancen a un ritme trepidant. A Barcelona es concentren un gran nombre de centres de recerca, universitats i empreses que investiguen temes fascinants i d’última generació. Els coneixeu? EscoLab dóna l'oportunitat a l'alumnat d'ESO, batxillerat i cicles formatius a descobrir-los i entrar en contacte amb el món de la recerca.

Des de l'octubre de 2013 fins a l'abril de 2014, EscoLab ofereix més de 100 activitats diferents en diversos formats dirigides pels mateixos investigadors, on podreu descobrir la gran diversitat de laboratoris que existeixen avui en dia i les diferents formes de fer recerca.

Visiteu, per exemple, els laboratoris on actualment s'estan investigant noves línies de recerca per lluitar contra el càncer o un centre que processa les dades de l'instrument científic més gran que s'ha construït mai (l'LHC del CERN). Dissenyeu una App que després podreu descarregar i provar en el vostre mòbil, visualitzeu en directe impulsos cerebrals i descobriu les increïbles aplicacions a les quals ens poden portar la neurociència, la genètica, la nanotecnologia o la robòtica. Les temàtiques són molt diverses, vinculades sobretot amb la ciència i la tecnologia, però també amb les ciències socials, l'arqueologia, l'arquitectura, el periodisme, les ciències de l'esport, o la innovació empresarial.

Totes les activitats són gratuïtes i les places són limitades.

La inscripció prèvia és imprescindible i es pot fer a partir del 5 de setembre de 2013.

Consultar Activitats

Destaquem

Nova edició d'EscoLab 2014-2015

A partir del 10 de setembre de 2014 ja podreu reservar les noves activitats d’EscoLab.

Com a novetats de l'edició 2014-2015, destaquem que l' 1 de setembre estrenarem una nova pàgina web més àgil i interactiva que us simplificarà el procés de reserva on-line. Trobareu noves eines per cercar activitats, compartir-les, comentar-les i rebre avisos de disponibilitat de places. També, comptarem amb la participació de 10 nous centres de recerca, així com amb un augment del nombre total d'activitats.

Per poder reservar, serà imprescindible haver-se registrat prèviament al web. Podreu registrar-vos a partir de l'1 de setembre, i reservar a partir del 10 de setembre. Esperem que us agradi el nou web!

Realitzat per Bit Blau