Activity | Research Centre | Students | Age | Map | Booking |
A l´abordatge! Podem navegar a partir de la posició de les estrelles? I sense moure´ns d´una cadira? |
Facultat de Nàutica (UPC) |
11-20 |
3r/4t d'ESO i Cicle Formatiu mitjà |
|
|
A l´abordatge! Podem navegar a partir de la posició de les estrelles? I sense moure´ns d´una cadira?
Dia: 04/02/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
A l´abordatge! Podem navegar a partir de la posició de les estrelles? I sense moure´ns d´una cadira?
Vine a conèixer com els navegants poden trobar la seva posició i el seu rumb a partir de la identificació de les constel.lacions i les estrelles més singulars i també a través de les tècniques més modernes de navegació gràcies als simuladors de maniobra i navegació. Es tracta d’una activitat adreçada a alumnes de 3er i 4t d’ESO. L’activitat tindrà una durada de dues hores, de 10:00 a 11:00 al planetari i d’11:00 a 12:00 als simuladors de maniobra i navegació.
Afers “fishy” (Aquesta activitat podrà realitzar-se en anglès). |
Centre de Regulació Genòmica |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Afers “fishy” (Aquesta activitat podrà realitzar-se en anglès).
Dia: 16/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Afers “fishy” (Aquesta activitat podrà realitzar-se en anglès).
En aquesta activitat s’introduirà els estudiants a la biologia cel.lular bàsica i a la neurociència. Identificarem i observarem embrions de peix zebra que expressen una proteïna fluorescent en cèl.lules de Schwann mitjançant un microscopi òptic.
Un dels objectius de l’activitat és descobrir als alumnes les aplicacions de la biologia que aprenen a classe i donar-los l’oportunitat de veure, fer i sentir per ells mateixos què vol dir ser un investigador.
Al voltant d´una “truita cremada” ... |
Facultat de Química (UB) |
11-20 |
3r/4t d'ESO i Cicle Formatiu mitjà |
|
|
Al voltant d´una “truita cremada” ...
Dia: 15/01/2010 Hora Inici: 15:00 Hora Fi: 16:30
Places Exhaurides
Dia: 05/02/2010 Hora Inici: 15:00 Hora Fi: 16:30
Places Exhaurides
Dia: 05/03/2010 Hora Inici: 15:00 Hora Fi: 16:30
Places Exhaurides
Dia: 02/04/2010 Hora Inici: 15:00 Hora Fi: 16:30
Places Exhaurides
Al voltant d´una “truita cremada” ...
Mitjançant vídeos de curta durada, inspirats en el llibre de Claudi Mans “La Truita cremada: 24 lliçons de química”, intentarem eradicar la injustificada “quimiofòbia” que afecta a gran part de la societat. El format d’aquests vídeos parteix d’una anècdota inicial sorprenent que desperta la curiositat, seguida d’una història en la qual s’intercalen elements científics que conduiran a la resolució final de l’enigma.
Aproxima´t al futur i programa el teu primer robot! |
La Salle Campus Barcelona (URL) |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Aproxima´t al futur i programa el teu primer robot!
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
Places Exhaurides
Aproxima´t al futur i programa el teu primer robot!
Introducció a la Robòtica, disciplines que l'integren, tipus de robots i parts que els composen. Passos a seguir a l'hora de dissenyar un robot. La part pràctica consisteix en aprenentatge de treball en la part de sensors (sensor de contacte i lluminositat) i actuadors (servomotors) d'un Robot d'aplicació variada. Aquesta implementació es realitzarà amb els Robots Mindstorms i el corresponent Software Educatiu.
Biotecnologia. Reaccions químiques amb microorganismes |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Biotecnologia. Reaccions químiques amb microorganismes
Dia: 22/04/2010 Hora Inici: 10:30 Hora Fi: 12:30
Places Exhaurides
Biotecnologia. Reaccions químiques amb microorganismes
Experiment que consisteix en fer la hidròlisi del sucre de taula, la sacarosa, mitjançant cèl·lules d'un llevat que han estat atrapades en un polímer extret d'algues marines. Amb el microscopi observarem el llevat immobilitzat en el biopolímer.
Cal la Mecànica?
Mecanismes i màquines en la Tecnologia del dia a dia. |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Cal la Mecànica?
Mecanismes i màquines en la Tecnologia del dia a dia.
Dia: 08/03/2010 Hora Inici: 10:30 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Cal la Mecànica?
Mecanismes i màquines en la Tecnologia del dia a dia.
Com a introducció, explicarem els conceptes de màquina, mecanisme i estructura i altres tipus de mecanismes bàsics. A continuació farem un anàlisi d’una caixa de canvis amb diferencial, del seu funcionament, i els seus components. També mesurarem el nombre de dents de totes les rodes, calcularem la relació de transmissió de cada marxa i estudiarem l’estratègia de canvi de marxa en funció del tipus de conducció.
Causes Genètiques de les Malalties. Laboratori de Xavier Estivill. |
Centre de Regulació Genòmica |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Causes Genètiques de les Malalties. Laboratori de Xavier Estivill.
Dia: 25/02/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Causes Genètiques de les Malalties. Laboratori de Xavier Estivill.
Aquesta activitat té dos objectius principals. Per una banda, pretén donar l’oportunitat als alumnes d’aprofundir sobre la recerca en genètica i conèixer les eines i tècniques que fan servir els científics. Veurem quin tipus de preguntes intenten resoldre i amb quines limitacions i problemes es troben en el seu dia a dia. D’altra banda, també s’intentarà motivar als alumnes a estudiar ciències, donant-los l’oportunitat de veure, fer i sentir per ells mateixos què vol dir ser un investigador.
Cèl·lules embrionàries de teixit adult en medicina regenerativa i càncer |
Centre de Regulació Genòmica |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Cèl·lules embrionàries de teixit adult en medicina regenerativa i càncer
Dia: 11/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Cèl·lules embrionàries de teixit adult en medicina regenerativa i càncer
El funcionament correcte dels nostres òrgans i teixits requereix que aquests siguin capaços de regenerar-se constantment davant la pèrdua natural de cèl·lules i, sobretot, davant de danys externs. Els teixits, a més, han de ser capaços de desfer-se d’aquelles cèl·lules que hagin acumulat danys genètics que puguin desenvolupar un tumor maligne. Aquesta increïble capacitat de regeneració dels teixits adults es deu a una població de cèl·lules anomenades Cèl·lules Troncals Adultes (CTAs), que mantenen un caràcter embrionari i que poden convertir-se en qualsevol cèl·lula del teixit del qual prové. En el nostre laboratori estudiem els mecanismes que governen el comportament d’aquestes cèl·lules en processos de regeneració de teixits i de desenvolupament de tumors malignes, amb l’objectiu de desenvolupar teràpies de medicina regenerativa o teràpies antitumorals.
Cicle de Vida d´un medicament |
Sanofi Aventis |
11-20 |
1r/2n d'ESO |
|
|
Cicle de Vida d´un medicament
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
Places Exhaurides
Cicle de Vida d´un medicament
Analitzarem el Cicle de Vida d’un medicament: des de les primeres investigacions sobre una molècula fins que es converteix en un medicament pel pacient. De cada deu mil molècules que s’investiguen només una arriba a ser un medicament, un procés que pot durar entre deu i quinze anys. T’invitem a descobrir les diferents fases d’aquest llarg camí.
Com és l´aigua que bevem? |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Com és l´aigua que bevem?
Dia: 04/02/2010 Hora Inici: 10:30 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Com és l´aigua que bevem?
Mesurarem algunes característiques de l'aigua, com el pH i la conductivitat, i realitzarem una valoració per determinar la seva duresa. També utilitzarem resines de bescanvi iònic per millorar la qualitat de l'aigua i comprovarem els resultats.
Com mesuraven distàncies astronòmiques abans de Crist? |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Com mesuraven distàncies astronòmiques abans de Crist?
Dia: 18/02/2010 Hora Inici: 10:30 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Com mesuraven distàncies astronòmiques abans de Crist?
A partir d'un dossier explicatiu, els alumnes calcularan les distàncies relatives entre la Terra i el Sol, i entre la Terra i la Lluna, amb el mateix procediment que emprava Aristarc a la seva obra de l'any 260 aC.
Coneix la recerca que es fa en malalts: Què es un assaig clínic? |
Hospital de Sant Pau |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Coneix la recerca que es fa en malalts: Què es un assaig clínic?
Dia: 02/02/2010 Hora Inici: 15:00 Hora Fi: 16:30
Places Exhaurides
Coneix la recerca que es fa en malalts: Què es un assaig clínic?
Assisteix a una explicació d'un especialista sobre què és un assaig clínic. Pregunta i discuteix amb ell per què serveixen i visita les instal.lacions d'un dels centres més reconeguts en aquest camp: el Centre d'Investigació en Medicaments (CIM).
Del laboratori al pacient: com investiguem en un gran hospital. |
Institut de Recerca Hospital Universitari Vall d’Hebron |
21-30 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Del laboratori al pacient: com investiguem en un gran hospital.
Dia: 20/01/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Dia: 17/02/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Dia: 17/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Dia: 21/04/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Del laboratori al pacient: com investiguem en un gran hospital.
La investigació en salut té una importància fonamental perquè va adreçada a la circumstància que més valorem: la nostra salut. La recerca que fem cobreix des de la cirurgia fetal fins a les malalties de la gent gran. En aquesta activitat visitareu diverses instal.lacions, des d’un laboratori de recerca fins a instal.lacions bioinformàtiques i d’alta tecnologia, i tindreu una visió de com els animals ens faciliten l’estudi de la malaltia.
Des de quan es resolen equacions de 2n grau? |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Des de quan es resolen equacions de 2n grau?
Dia: 27/01/2010 Hora Inici: 10:30 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Des de quan es resolen equacions de 2n grau?
Des de Babilònia al segle XVII. Conferència i taller, en el qual es resoldran equacions de 2n grau com ho feien Descartes i Vietè, amb textos originals.
Destructius: caracterització de materials |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Destructius: caracterització de materials
Dia: 23/02/2010 Hora Inici: 10:30 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Destructius: caracterització de materials
En aquesta activitat durem a terme 3 exemples d’assaigs destructius que s’utilitzen per caracteritzar materials: la tracció d’una proveta d’acer, la compressió d’una proveta de formigó, i la flexo-tracció d’una proveta de fusta.
Els robots al nostre servei |
Facultat d'Informàtica de Barcelona (UPC) |
21-30 |
3r/4t d'ESO i Cicle Formatiu mitjà |
|
|
Els robots al nostre servei
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
Places Exhaurides
Els robots al nostre servei
Visita un laboratori de robòtica i aprèn com funcionen i s'utilitzen els robots.
Els túnels del vent i la Formula 1 |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
21-30 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Els túnels del vent i la Formula 1
Dia: 19/01/2010 Hora Inici: 15:30 Hora Fi: 17:00
Places Exhaurides
Els túnels del vent i la Formula 1
Començarem amb una descripció dels principals elements i dispositius que configuren un túnel del vent i amb una visualització dels túnels del vent de les principals escuderies de F1. Posarem en marxa el túnel de vent de l’ETSEIB, mesurarem la força de la resistència a l’avanç d’un objecte en concret i determinarem el seu coeficient aerodinàmic.
Endinsa´t al nostre laboratori biomèdic: una ruta interactiva pels laboratoris de l´IDIBAPS |
IDIBAPS |
1-10 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Endinsa´t al nostre laboratori biomèdic: una ruta interactiva pels laboratoris de l´IDIBAPS
Dia: 25/02/2010 Hora Inici: 12:00 Hora Fi: 14:00
Places Exhaurides
Dia: 04/03/2010 Hora Inici: 12:00 Hora Fi: 14:00
Places Exhaurides
Dia: 11/03/2010 Hora Inici: 12:00 Hora Fi: 14:00
Places Exhaurides
Endinsa´t al nostre laboratori biomèdic: una ruta interactiva pels laboratoris de l´IDIBAPS
Voleu conèixer per dins un laboratori? Si veniu a l’IDIBAPS els nostres investigadors us explicaran la importància de la recerca bàsica i la recerca clínica... i potser descobrirem a algun científic en potència entre vosaltres!
Ensenyant a llegir Webs als Ordinadors |
Yahoo! Research Barcelona |
>30 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Ensenyant a llegir Webs als Ordinadors
Dia: 19/03/2010 Hora Inici: 15:30 Hora Fi: 17:00
Places Exhaurides
Ensenyant a llegir Webs als Ordinadors
Els ordinadors necessiten aprendre a llegir les Webs per poder buscar, protegir-nos de virus i spam, enviar-nos noticies que ens interessen, trobar anuncis adequats per a cada pàgina, etc. En aquesta activitat farem una introducció al tema i veurem molts exemples per entendre com s’aconsegueixen aquests objectius, i tot el que ens queda per descobrir en aquest camp...
Experiència en l’ús d’una càmera anecoica electromagnètica |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Experiència en l’ús d’una càmera anecoica electromagnètica
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
tel.: 93 401 68 04 - fax 93 401 68 01 - correu: activitatspromo@etsetb.upc.edu
Experiència en l’ús d’una càmera anecoica electromagnètica
Es mostrarà la càmera anecoica electromagnètica del grup de recerca ‘Grup d’Enginyeria Electromagnètica i Fotònica’ i s’experimentarà amb la instrumentació per poder visualitzar alguns dels paràmetres fonamentals de les antenes.
Experiència en una Smart Room (sala intel·ligent) |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Experiència en una Smart Room (sala intel·ligent)
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
Places Exhaurides
Experiència en una Smart Room (sala intel·ligent)
Un ‘Smart Space’ (espai o ambient intel·ligent) és un entorn dotat d’elements amb capacitats sensores. La visita mostra la sala intel·ligent de la UPC i les activitats de recerca que s'hi desenvolupen en el camp d'interfícies multimodals d'imatge i so. La sala es mostra com la interfície amb un sistema computacional, com a alternativa a la tradicional combinació de pantalla, ratolí i teclat. Els assistents podran participar en les demostracions.
Fabricació de cèl.lules solars fotovoltaiques en una sala blanca |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona |
1-10 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Fabricació de cèl.lules solars fotovoltaiques en una sala blanca
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
Places Exhaurides
Fabricació de cèl.lules solars fotovoltaiques en una sala blanca
Presentarem el Grup d’investigació de Dispositius Semiconductors del Departament d’Enginyeria Electrònica i les diferents activitats que desenvolupen. Explicarem el procés de fabricació de microsistemes basats en semiconductos i finalment visitarem la Sala Blanca.
FES RECERCA. Cicle de tallers d´experiments sobre diverses àrees temàtiques (biologia, física, química, etc.). |
Parc Científic Barcelona |
21-30 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
FES RECERCA. Cicle de tallers d´experiments sobre diverses àrees temàtiques (biologia, física, química, etc.).
Dia: 05/11/2009 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 12/11/2009 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 26/11/2009 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 03/12/2009 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 10/12/2009 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 17/12/2009 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 14/01/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 21/01/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 28/01/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 04/02/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 11/02/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 18/02/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 25/02/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 04/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 11/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 18/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 25/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 08/04/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 15/04/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 29/04/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 06/05/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 13/05/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
FES RECERCA. Cicle de tallers d´experiments sobre diverses àrees temàtiques (biologia, física, química, etc.).
Es tracta d’un taller obert al públic on els participants poden fer alguns dels experiments que s’estan duent a terme als laboratoris del PCB de la mà dels propis investigadors.
Està dirigit especialment a estudiants de segon cicle de secundària i batxillerat, cicles formatius superiors. En aquesta edició s’ofereixen quatre tallers diferents, com ara: Esbrina l’autor d’un crim! o Mosques amb càncer? L'elecció del tema del taller és a demanda.
Fisioteràpia: què és i diferents línees de recerca. |
Universitat Internacional de Catalunya / Hospital General |
1-10 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Fisioteràpia: què és i diferents línees de recerca.
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
tel.: 902 282 000 - fax 93 418 76 73 - correu: info@uic.es
Fisioteràpia: què és i diferents línees de recerca.
En primer lloc, es farà una petita visita guiada als gimnasos per situar com i en què treballa habitualment un fisioterapeuta i també per situar quines seran les seves àrees d’investigació. Es presentaran les línies de recerca dins de la titulació de Fisioteràpia, s’explicarà quines són i en quin punt estan, per tal que els estudiants es facin una idea de les fases del procés d’investigació i de la importància dels resultats per a la pràctica clínica. Per acabar es visitarà el laboratori de recerca, on es farà una demostració pràctica del que és una examen postural utilitzant una plataforma d’estabilometria.
Funció dels microtubuls i divisió cel.lular. (Aquesta activitat podrà realitzar-se en anglès). |
Centre de Regulació Genòmica |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Funció dels microtubuls i divisió cel.lular. (Aquesta activitat podrà realitzar-se en anglès).
Dia: 04/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Funció dels microtubuls i divisió cel.lular. (Aquesta activitat podrà realitzar-se en anglès).
Conèixer com es divideixen les cèl·lules ens ajuda a entendre com funcionen i també ens dóna informació sobre algunes malalties relacionades amb aquest procés.
Aquesta activitat té dos objectius principals. Per una banda, pretén donar l’oportunitat als alumnes d’aprofundir sobre la recerca en genètica i conèixer les eines i tècniques que fan servir els científics. Veurem quin tipus de preguntes intenten resoldre i amb quines limitacions i problemes es troben en el seu dia a dia. D’altra banda, també s’intentarà motivar als alumnes a estudiar ciències, donant-los l’oportunitat de veure, fer i sentir per ells mateixos què vol dir ser un investigador.
Gaudeix la recerca de les noves tecnologies: música tàctil, realitat virtual, experiments d´electrònica. No t´ho perdis! |
Escola Superior Politècnica (Universitat Pompeu Fabra) |
>30 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Gaudeix la recerca de les noves tecnologies: música tàctil, realitat virtual, experiments d´electrònica. No t´ho perdis!
Dia: 03/02/2010 Hora Inici: 09:30 Hora Fi: 14:00
tel.: 93 542 25 18 - fax 93 542 24 51 - correu: secretaria.esup@upf.edu
Dia: 11/03/2010 Hora Inici: 09:30 Hora Fi: 14:00
tel.: 93 542 25 18 - fax 93 542 24 51 - correu: secretaria.esup@upf.edu
Gaudeix la recerca de les noves tecnologies: música tàctil, realitat virtual, experiments d´electrònica. No t´ho perdis!
Durant la visita els alumnes participaran en diverses demostracions i activitats pràctiques en les quals diferents grups de recerca mostraran alguns dels seus projectes. Fer música a través d'una interfície tàctil, explorar móns virtuals o experimentar amb l'electrònica són algunes de les propostes preparades.
Identificació de pigments d’obres d’art amb tecnologia laser |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Identificació de pigments d’obres d’art amb tecnologia laser
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
Places Exhaurides
Identificació de pigments d’obres d’art amb tecnologia laser
En aquesta sessió es realitzarà una introducció bàsica al tema, es mostrarà l’equipament del laboratori d’investigació del Grup d’espectroscòpia Raman del dep. de TSC de la UPC i quina és la utilització dels aparells a base de demostracions reals amb pigments. Aquesta tècnica s’ha demostrat molt exitosa en la identificació de falsificacions d’obres d’art, la datació de les obres i la identificació de l’autoria.
Introducció a la Criptografia |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Introducció a la Criptografia
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
Places Exhaurides
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
Places Exhaurides
Introducció a la Criptografia
Mitjançant una descripció històrica de l’evolució de la Criptografia es van introduint de forma pràctica els dos sistemes més utilitzats: criptografia de clau privada i de clau pública. L’enfocament serà eminentment lúdic i pràctic però amb l’objectiu clar de que després de l’activitat: 1)es tinguin els fonaments dels dos grans sistemes clars; 2)s’hagin comprés pràcticament alguns dels mecanismes matemàtics que donen suport a la criptografia.
La bona enginyeria, genera valor?
Els valors, generen una bona enginyeria? |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
La bona enginyeria, genera valor?
Els valors, generen una bona enginyeria?
Dia: 09/02/2010 Hora Inici: 15:30 Hora Fi: 17:00
tel.: 934016700 - fax 934016600 - correu: activitatsdifusio.etseib@upc.edu
La bona enginyeria, genera valor?
Els valors, generen una bona enginyeria?
Per a María Jesús Prieto Laffargue, primera dona que presideix la World Federation on Engineering Organisations, "enginyeria" és "fer bé coses útils". La bona enginyeria genera, doncs, valor.
Servir als valors mou també a l'enginyer, a tenir més clar, per una banda, quines són les "coses útils". Els valors generen, doncs, una bona enginyeria.
Parlarem de valors conversant sobre enginyeria i pensarem en enginyeria tot discorrent sobre valors.
La importància del què, el quan i el com en la recerca. Una aproximació al paper de la Química Analítica en la investigació |
Facultat de Química (UB) |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
La importància del què, el quan i el com en la recerca. Una aproximació al paper de la Química Analítica en la investigació
Dia: 03/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 17/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
La importància del què, el quan i el com en la recerca. Una aproximació al paper de la Química Analítica en la investigació
Rebrem els estudiants a l’aula del departament de Química Analítica, on tindrà lloc la presentació sobre el tema. Posteriorment s’obrirà un col.loqui on els alumnes podran dirigir-se als investigadors per tal de fer-los arribar les qüestions que considerin adients. Per últim farem una passejada pels laboratoris del nostre Departament on podreu veureu qui som, com treballem i de quins equipaments disposem.
L´LHC i el Grid: de les partícules als bits. Un viatje cap al Big Bang. |
Port d'Informació Científica (PIC) |
21-30 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
L´LHC i el Grid: de les partícules als bits. Un viatje cap al Big Bang.
Dia: 05/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
tel.: 935812741 - fax 935813254 - correu: visites.campus@uab.es
Dia: 12/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
L´LHC i el Grid: de les partícules als bits. Un viatje cap al Big Bang.
Enguany es posa en funcionament al CERN, el Laboratori Europeu de Física Nuclear, el que serà l’accelerador de partícules més potent del
món: l'LHC, amb el que els científics intentaran reproduir les condicions de l'Univers poc després del Big Bang. L'activitat proposada permetrà als estudiants conèixer aquest
experiment directament a través d'investigadors que hi treballen, així com visitar les nostres instal·lacions.
Màquines de continua i síncrona |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
1-10 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Màquines de continua i síncrona
Dia: 21/01/2010 Hora Inici: 10:30 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Màquines de continua i síncrona
L'activitat consistirà en analitzar les plaques de característiques dels motors de continua i els generadors síncrons.
Posteriorment, s'estudiarà com regular la velocitat del motor de continua i la tensió de sortida del generador síncron.
Per últim, es realitzarà la sincronització i connexió del generador síncron a la xarxa.
Medialab; el laboratori de noves tecnologies més gran del sud d´Europa, no te´l perdis! |
La Salle Campus Barcelona (URL) |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Medialab; el laboratori de noves tecnologies més gran del sud d´Europa, no te´l perdis!
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
tel.: 902197687 - fax 932902416 - correu: sia@salle.url.edu
Medialab; el laboratori de noves tecnologies més gran del sud d´Europa, no te´l perdis!
Aquest any els alumnes podran disfrutar del Medialab; un laboratori de noves tecnologies únic a Europa. Aquest laboratori té el sistema de captura de moviment més gran del sud d’Europa orientada al sector Media, un plató de televisió d’alta definició i un complert equipament de realitat virtual i realitat augmentada.
Nanotecnologia, fonaments i aplicacions |
Institut Català de Nanotecnologia |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Nanotecnologia, fonaments i aplicacions
Dia: 20/01/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Nanotecnologia, fonaments i aplicacions
L’activitat consta de dues parts. D’una banda, els alumnes assistiran a una xerrada del professor Jordi Pascual, director de l’ICN, en la qual s’exposaran els fonaments científics de la nanociència i s’il.lustraran amb alguns exemples d’aplicacions de la nanotecnologia. La segona part consistirà en la visita dels laboratoris d’estudis de fenòmens bàsics, de síntesi de nanaopartícules i aplicacions mèdiques associades, de dipòsits de capes nanomètriques per fer nanocompostos i les seves aplicacions en el camps de l’energia, i dels laboratoris de nanobiosensors.
Neuro-taller al Laboratori de Sistemes Sensorials i Comportament. (Aquesta activitat podrà realitzar-se en anglès) |
Centre de Regulació Genòmica |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Neuro-taller al Laboratori de Sistemes Sensorials i Comportament. (Aquesta activitat podrà realitzar-se en anglès)
Dia: 18/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Neuro-taller al Laboratori de Sistemes Sensorials i Comportament. (Aquesta activitat podrà realitzar-se en anglès)
Els estudiants descobriran i utilitzaran els instruments que fan servir els neurocientífics per a estudiar el funcionament complexe de l’olfacte en larves de la mosca de la fruita.
L'Objectiu de l’activitat és que els alumnes aprenguin nous conceptes i descobreixin les aplicacions de la biologia que aprenen a classe, així com motivar-los a estudiar ciències, donant-los l’oportunitat de veure, fer i sentir per ells mateixos què vol dir ser un investigador.
No destructius: Extensometria elèctrica |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
No destructius: Extensometria elèctrica
Dia: 09/03/2010 Hora Inici: 10:30 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
No destructius: Extensometria elèctrica
Tractarem l'extensometria elèctrica, com a exemple d'assaigs no destructius per a caracteritzar materials. Parlarem de l’encolat, el cablejat i la connexió d’una galga extensom. Realitzarem mesures amb galgues extensom i farem càlculs de tensions.
Nous reptes en l´enginyeria de telecomunicació i l´electrònica |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Nous reptes en l´enginyeria de telecomunicació i l´electrònica
Dia: 17/02/2010 Hora Inici: 15:00 Hora Fi: 17:00
tel.: 93 401 68 04 - fax 93 401 68 01 - correu: activitatspromo@etsetb.upc.edu
Dia: 12/02/2010 Hora Inici: 15:00 Hora Fi: 17:00
Places Exhaurides
Nous reptes en l´enginyeria de telecomunicació i l´electrònica
En aquesta activitat es pretén realitzar una introducció als principals reptes tecnològics en telecomunicacions i electrònica que s'estan treballant actualment a l'escola de telecomunicació de la UPC. En primer lloc analitzarem l'abast de les telecomunicacions i l'electrònica en el món actual. Continuarem amb diversos problemes plantejats en les diferents línees d'investigació de l'escola i acabarem amb una visita a laboratoris punters de recerca.
Per què es va enfonsar el Titanic? |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
1-10 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Per què es va enfonsar el Titanic?
Dia: 22/02/2010 Hora Inici: 10.30 Hora Fi: 12:00
tel.: 934016700 - fax 934016600 - correu: activitatsdifusio.etseib@upc.edu
Per què es va enfonsar el Titanic?
Explicarem les causes, des d'un punt de vista metal·lúrgic, de l'enfonsament del Titanic. També realitzarem assaigs de laboratori i observacions amb el microscopi electrònic per il·lustrar la diferència entre comportament fràgil i dúctil d'un material.
Per què fa fred una nevera? |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
1-10 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Per què fa fred una nevera?
Dia: 29/01/2010 Hora Inici: 10:30 Hora Fi: 12:30
Places Exhaurides
Per què fa fred una nevera?
En aquesta activitat s’introdueix el concepte d'evaporització lligat al fred i s’exposen diversos refrigerants i la problemàtica que suposen per al medi ambient. També parlarem de la producció de fred associada a producció de calor, explicarem com funciona una nevera i com és el fred a temperatures molt baixes.
Posa´t en la ment d´un autèntic Hacker per poder fer front a la pirateria |
La Salle Campus Barcelona (URL) |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Posa´t en la ment d´un autèntic Hacker per poder fer front a la pirateria
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
tel.: 902197687 - fax 932902416 - correu: sia@salle.url.edu
Posa´t en la ment d´un autèntic Hacker per poder fer front a la pirateria
Creat per ISECOM (www.isecom.org), el HHS és un programa formatiu destinat a ensenyar seguretat informàtica als joves i adolescents i conscienciar-los del perill que suposa l'ús indegut de les noves tecnologies. Les classes ensenyen als joves a estar alerta i a ser crítics, a ser capaços de desenvolupar habilitats de recerca per Internet, despertar la seva curiositat i a saber utilitzar Internet de forma constructiva.
Protecció del Copyright |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Protecció del Copyright
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
tel.: 93 401 68 04 - fax 93 401 68 01 - correu: activitatspromo@etsetb.upc.edu
Protecció del Copyright
Aquesta activitat es realitzarà en un laboratori del grup de recerca ISG (Grup de Seguretat de la Informació) de la UPC. En primer lloc es farà una introducció als principals problemes de protecció del copyright i les solucions que s’han aportat pels equips d’investigació i en especial per lSG. La protecció del copyright té molta importància ja que cada dia es fan més productes en versió digital que permeten la seva còpia sense permís de l’autor.
Quan les molècules xoquen... |
Facultat de Química (UB) |
11-20 |
3r/4t d'ESO i Cicle Formatiu mitjà |
|
|
Quan les molècules xoquen...
Dia: 02/03/2010 Hora Inici: 9:30 Hora Fi: 12:30
Places Exhaurides
Dia: 09/02/2010 Hora Inici: 9:30 Hora Fi: 12:30
Places Exhaurides
Quan les molècules xoquen...
Una proposta que inclou: col·loqui : “Recerca científica a Química - Física: Cinètica i dinàmica de reaccions”; cerca d’informació bibliogràfica via xarxa Accés on-line a publicacions científiques especialitzades; visita guiada a la Biblioteca de les Facultats de Física i de Química i visita guiada als laboratoris de recerca experimental i de simulació teòrica a l’abast del grup.
Què és la recerca cardiovascular? |
Institut Català de Ciències Cardiovasculars (ICCC) |
1-10 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Què és la recerca cardiovascular?
Dia: 14/01/2010 Hora Inici: 16:00 Hora Fi: 18:00
Places Exhaurides
Dia: 11/02/2010 Hora Inici: 16:00 Hora Fi: 18:00
Places Exhaurides
Dia: 11/03/2010 Hora Inici: 16:00 Hora Fi: 18:00
Places Exhaurides
Dia: 15/04/2010 Hora Inici: 16:00 Hora Fi: 18:00
Places Exhaurides
Què és la recerca cardiovascular?
Us invitem a conèixer algunes de les instal.lacions i personal investigador que treballa a l’ICCC. Els tallers seran prou pràctics, i els alumnes podran interaccionar amb els investigadors. Us explicarem breument algunes de les línies de recerca que portem a terme i com s’investiga en el camp de la biomedicina. Per exemple, amb l’ajuda del microscopi veureu artèries amb arteriosclerosi i artèries sanes, o com s’utilitza el microscopi electrònic per estudiar les cèl.lules que formen part de les artèries o del cor.
Què et sona del so? Analitza´l des del seu interior |
La Salle Campus Barcelona (URL) |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Què et sona del so? Analitza´l des del seu interior
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
tel.: 902197687 - fax 932902416 - correu: sia@salle.url.edu
Què et sona del so? Analitza´l des del seu interior
Visita pràctica per la cambra anecoica, la reverberant i l’estudi d’enregistrament del so. Durant el taller els alumnes experimentaran la interferència (constructiva i destructiva d’ones), la experimentació sobre modes de vibració d’una corda i finalment podran veure les possibilitats de l’edició digital i els efectes de processament del senyal sobre l’àudio enregistrat; canviant freqüències, reverberacions, etc, de cançons o veus.
Què s´investiga en un laboratori de microbiologia d´un hospital? |
Universitat Internacional de Catalunya / Hospital General |
1-10 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Què s´investiga en un laboratori de microbiologia d´un hospital?
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
Places Exhaurides
Què s´investiga en un laboratori de microbiologia d´un hospital?
Es visitarà el laboratori de recerca biomèdica i s’explicarà l’organització i l’ús dels diferents instruments i aparells. També es coneixeran els diferents grups de recerca i les línies d’investigació actuals, tant de medicina com d’odontologia. Després es visitarà el laboratori de simulació d’Infermeria i es donaran a conèixer les línies de recerca actuals d’Infermeria.
Acabant la visita de les instal.lacions, els alumnes realitzaran una pràctica experimental al laboratori de microbiologia: els alumnes realitzaran un frotis de la seva mucosa bucal i visualitzaran al microscopi les bactèries que la colonitzen.
Què veiem i què hi ha?
El microscopi electrònic
|
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
1-10 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Què veiem i què hi ha?
El microscopi electrònic
Dia: 14/04/2010 Hora Inici: 10:30 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Què veiem i què hi ha?
El microscopi electrònic
Taller pràctic sobre el funcionament i el treball dels diferents tipus de microscopis electrònics.
Recerca i càncer: saps que fa un investigador per lluitar contra els tumors? |
Institut Català d'Oncologia (ICO) |
11-20 |
3r/4t d'ESO i Cicle Formatiu mitjà |
|
|
Recerca i càncer: saps que fa un investigador per lluitar contra els tumors?
Dia: 13/01/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Dia: 27/01/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Dia: 10/02/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Dia: 24/02/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Dia: 10/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Dia: 24/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Recerca i càncer: saps que fa un investigador per lluitar contra els tumors?
Començarem amb una breu introducció sobre el càncer i les línies de recerca que se segueixen per combatre’l. A continuació, visitarem l’estabulari, on es troben els ratolins que s’utilitzen per investigar, i el laboratori, on veureu in situ com treballen els científics i quins aparells utilitzen. Podreu observar les diferències entre teixit sa i tumoral, com s’extreu l’ADN, i com uns animals tan allunyats de nosaltres com els cucs poden ser útils en recerca.
Reparant el teu cos amb peces fetes a mida:
Projecte Europeu CustomIMD.
|
Fundació Privada Ascamm |
>30 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Reparant el teu cos amb peces fetes a mida:
Projecte Europeu CustomIMD.
Dia: 21/01/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Reparant el teu cos amb peces fetes a mida:
Projecte Europeu CustomIMD.
Les sargantanes tenen la capacitat de fer créixer una nova cua quan la perden. L’home no té la capacitat natural de regenerar les parts del cos que pugui perdre en un accident. Tot i així, els avenços científics i mèdics permeten, avui en dia, reparar el nostre cos amb peces artificials fetes a mida que funcionen com l’òrgan original. En aquesta activitat aprendrem com és possible fabricar implants a mida i reparar el nostre cos.
Retroinformàtica. El passat del futur.
Un recorregut per la història de la Informàtica
|
Facultat d'Informàtica de Barcelona (UPC) |
21-30 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Retroinformàtica. El passat del futur.
Un recorregut per la història de la Informàtica
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
tel.: 93 4054183 - fax 93 4017113 - correu: apre@fib.upc.edu
Retroinformàtica. El passat del futur.
Un recorregut per la història de la Informàtica
La Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) presenta la seva col.lecció d’antiguitats informàtiques. La mostra inclou peces molt diverses relacionades amb el càlcul i amb el processament de dades, a més d’ordinadors antics, i d’un assortiment d’ordinadors i perifèrics conservats pel Laboratori de Càlcul de la FIB.
Separació i identificació dels colorants del recobriment de caramels de xocolata. Què mengem en una "xuxe"?
|
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Separació i identificació dels colorants del recobriment de caramels de xocolata. Què mengem en una "xuxe"?
Dia: 15/03/2010 Hora Inici: 15:30 Hora Fi: 17:30
Places Exhaurides
Separació i identificació dels colorants del recobriment de caramels de xocolata. Què mengem en una "xuxe"?
Pràctica de laboratori de Química que té per objectius separar colorants per cromatografia de columna i identificar-los per espectroscòpia visible. Començarem dissolent la cobertura acolorida d’un caramel de xocolata en aigua. Després carregarem una petita fracció d’aquesta solució en una columna de cromatografia, per tal d’aconseguir separar els diferents colorants mitjançant processos químics. Finalment, identificarem els colorants per espectroscòpia visible, coneixent la longitud d'ona corresponent al màxim d'absorció de cada colorant.
Simulació conceptual en central nuclear. Parada d´emergència
|
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Simulació conceptual en central nuclear. Parada d´emergència
Dia: 22/01/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 11:30
Places Exhaurides
Simulació conceptual en central nuclear. Parada d´emergència
Us presentarem un simulador de central nuclear que reprodueix el funcionament d'una central nuclear de 1350 MWe de potencia.
Els estudiants podran veure els elements més importants de la central i els valors més significatius dels seus sistemes.
Podran fer una operació de variació de la potencia de 1350 MWe a 1000 MWe i posteriorment faran una parada d'emergència visualitzant com en uns segons la reacció en cadena s'atura.
TEeTI: Taller d´Enginyeria Electrònica i Tecnologies de la Informació |
Departament d'Electrònica (UB) |
>30 |
3r/4t d'ESO i Cicle Formatiu mitjà |
|
|
TEeTI: Taller d´Enginyeria Electrònica i Tecnologies de la Informació
Dia: 17/05/2010 Hora Inici: 09:30 Hora Fi: 13:30
Places Exhaurides
Dia: 18/05/2010 Hora Inici: 09:30 Hora Fi: 13:30
Places Exhaurides
Dia: 19/05/2010 Hora Inici: 09:30 Hora Fi: 13:30
Places Exhaurides
Dia: 20/05/2010 Hora Inici: 09:30 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Dia: 21/05/2010 Hora Inici: 09:30 Hora Fi: 13:30
Places Exhaurides
TEeTI: Taller d´Enginyeria Electrònica i Tecnologies de la Informació
Activitat pràctica pensada per apropar els estudiants al coneixement del paper de l'electrònica en el desenvolupament tecnològic de la societat actual.
L'estudi de les característiques electròniques d'objectes d'ús quotidià per als joves, la utilització de recursos habituals en laboratoris de recerca, desenvolupament i innovació (R+D+I) i unes activitats fortament interactives estan orientats a fomentar l'interès per la ciència i la tecnologia.
Vaques boges, llengua blava, grip aviària...malalties que investiguem |
Centre de Recerca en Sanitat Animal (CReSA) |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Vaques boges, llengua blava, grip aviària...malalties que investiguem
Dia: 07/04/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 17/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 14/04/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 21/04/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 03/02/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 10/02/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 17/02/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 24/02/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 03/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Dia: 10/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Vaques boges, llengua blava, grip aviària...malalties que investiguem
La recerca en l'àmbit de la sanitat animal té una repercussió notable en la nostra vida quotidiana. L'estudi i la millora en aquesta àrea té una rellevància important per assegurar la producció d'aliments derivats d'animals, segurs i de qualitat.
En aquesta activitat visitareu l'edifici CReSA, situat al campus de la UAB. Assistireu a una xerrada i també fareu un recorregut per les nostres instal.lacions d'alta seguretat biològica.
Visió per computador. Què és? perquè serveix? |
Centre de Visió per Computador |
21-30 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Visió per computador. Què és? perquè serveix?
Dia: 25/03/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 12:00
Places Exhaurides
Visió per computador. Què és? perquè serveix?
S’explicarà que és la visió per computador de manera fàcil i propera amb exemples que apareguin en la vida quotidiana.
Visita al Laboratori d’Instrumentació Electrònica i Biomèdica |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona |
1-10 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Visita al Laboratori d’Instrumentació Electrònica i Biomèdica
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
Places Exhaurides
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
Places Exhaurides
Visita al Laboratori d’Instrumentació Electrònica i Biomèdica
A la visita a aquest laboratori del Departament d’Enginyeria Electrònica de la UPC es parlarà de les activitats de recerca i desenvolupament i es veuran prototipus en diverses fases de disseny. A continuació, i en un laboratori docent de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació, a l’edifici del costat, es portarà a terme una activitat pràctica de mesures amb diversos sensors biomèdics.
Visita el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona i coneix les darreres investigacions en biologia del desenvolupament |
Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona/UPF |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Visita el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona i coneix les darreres investigacions en biologia del desenvolupament
Els dies/horaris d'aquesta activitat són a convenir amb el centre
Places Exhaurides
Visita el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona i coneix les darreres investigacions en biologia del desenvolupament
Us convidem a fer una passejada per les instal·lacions del Parc de Recerca Biomèdica i a escoltar una conferència d’un dels investigadors del Parc. L’activitat que us hem preparat durarà 2 hores. Visitarem els diferents centres del Parc per tal que els estudiants tinguin l’oportunitat de conèixer com funcionen els laboratoris i quina recerca s’hi desenvolupa. Ens entretindrem una bona estona al servei de microscòpia confocal, on el tècnic responsable ens explicarà com funcionen els microscopis basats en fluorescència i podrem observar-hi algunes mostres biològiques. Un investigador de la Universitat Pompeu Fabra, Fernando Giraldez, ens explicarà la recerca que duen a terme en el grup de biologia del desenvolupament. Aquesta àrea de la biologia s’encarrega de conèixer les bases moleculars del desenvolupament embrionari dels organismes vertebrats.
Visita l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya i descobreix com treballen els científics en el camp de la bioenginyeria i nanomedicina. |
Institut de Bioenginyeria de Catalunya |
21-30 |
1r/2n d'ESO |
|
|
Visita l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya i descobreix com treballen els científics en el camp de la bioenginyeria i nanomedicina.
Dia: 10/02/2010 Hora Inici: 10:00 Hora Fi: 13:00
Places Exhaurides
Visita l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya i descobreix com treballen els científics en el camp de la bioenginyeria i nanomedicina.
A l’IBEC fem servir les eines més avançades en enginyeria i nanotecnologia per diagnosticar i tractar malalties.
Desenvolupem robots per ajudar els cirurgians, microxips que detecten el càncer precoçment o estudiem com funcionen les nostres cèl.lules per tractar malalties respiratòries o regenerar òrgans o teixits malalts.
En aquesta l'activitat els alumnes visitaran els laboratoris de l’IBEC, on podran parlar amb els investigadors i veure alguns experiments.
Vols aprendre com es fa una animació 3D? |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
11-20 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Vols aprendre com es fa una animació 3D?
Dia: 20/04/2010 Hora Inici: 10:30 Hora Fi: 12:30
Places Exhaurides
Vols aprendre com es fa una animació 3D?
Realitzarem una animació 3D utilitzant el programa Blender.
Vols dissenyar en 3D? |
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial |
21-30 |
Batxillerat i Cicle Formatiu superior |
|
|
Vols dissenyar en 3D?
Dia: 11/03/2010 Hora Inici: 10:30 Hora Fi: 12:00
tel.: 934016700 - fax 934016600 - correu: activitatsdifusio.etseib@upc.edu
Vols dissenyar en 3D?
L'activitat consisteix en realitzar un conjunt d'exercicis per aprendre a utilitzar de forma bàsica un sistema de CAD mecànic.